17e september 2014

2014-09-17 | 10:05:04
Min blogg.se ballar ur totalt just nu. Jag kan inte ens öppna appen i mobilen och det går inte heller att lägga upp bilder via datorn. Sjukt irriterande och jag orkar inte allt krångel på blogg.se. Därför hittar ni mig HÄÄÄÄR nu. Och jag tror att jag kommer bli lite bättre på att uppdatera då oxå. puss 
 
 
 
 
http://ewelina.devote.se/

11e september 2014

2014-09-13 | 10:14:56
Hej söta ni. hoppas allt är bra med er! Sedan sist har jag varit i stallet en hel del - satt igång merlot ordentligt, vilket känns super roligt!! jag har även varit i skolan, varit på stan och fikat med brudarna, hållt i guidning i kolmårdens djurpark, i onsdags var jag och mina 6 grabbar ute och käkade på durkslaget - hur trevligt som helst. Torsdagen och fredagen var hyffsat lugna, tävlade på aragorn igår och efter två super fina rundor slängde han av mig vid näst sista hindret - busfrö! 
 
Nu är det lördag, klockan är 10.10 och jag ska snart göra mig redo för min första jobbdag på nya jobbet som kommer att vara 12.30-18. Sen kommer äntligen V hem, minns inte ens sist vi sov utan varandra - men han är iväg med jobbet fredag-lördag. Får se vad vi hittar på under kvällen. Men nu ska jag dricka upp kaffet och sedan bege mig hem för att städa lite i lägenheten (är hos föräldrarna nu). 

8e september 2014

2014-09-08 | 21:04:39
Spenderade som vanligt dagen på Kolmården - jag och 4 av mina vänner fick veta att vi gått vidare ett steg till att få lärlingsplatsen. Så idag vid 15 tiden hade vi 5 en gruppintervju med djurvårdarna från rovdjur och safari - det är alltså de två ställena som lärlingarna kommer att vara på. Imorgon får vi svaret och imorgon ska jag även hålla i guidning vilket ska bli så himla roligt! 

Imorgon ska även rida på mina ponny-pojkar och köpa godis - antingen för att tröstäta angående att jag inte fick lärlingsplatsen eller för att fira. Men det är imorgon det - nu ska jag och sambon gå ut och gå. Fyfan va mysigt det är med sambolivet hörreni...

7e september 2014

2014-09-07 | 23:12:24
Fick i torsdags veta att två av oss treor som går djurparkslinjen kommer få chansen att gå ett lärlingsprogramet nu sista året - så sedan dess har jag suttit med ansökan och nu skickade jag nyligen in den. På onsdag får vi veta vilka två som får platserna och nästa många sätter programmet igång. De två som blir utvalda kommer ha praktik på Kolmården 2dagar i veckan och sen ett till praktikblock på 3 veckor på vårterminen. Hur roligt? 

 2 av 14 - så chansen är otroligt liten få jag har tuff konkurent - men ni kan väl hålla tummarna åt mig är ni söta? 
Här är bild på mina brudar när jag målade de till tiger och lejon. Även bild på Merlot efter första passet och en elefant från Kolmården. - mysigt! 

Nu ska jag gosa lite till med V - som jag bara blir mer och mer kär i för varje sekund som går. Sen ska jag sova, imorgon är det dags för djurparken och likaså på tisdag. 

Annars är det fullt upp för min del, sambon, skolan, jobbet, träningen, kompisarna, hästarna osv - men det är underbart. 

7e september 2014

2014-09-07 | 22:41:55
Hej! Mycket har hänt den sist kan jag meddela - jag har varit på utbildning för nya jobbet (så nu ska jag även hålla i vuxenevent och konferenser), jag har varit i skolan, tränat ansiktsmålning på brudarna, hängt med de i stallet, gått kvällspromenader, varit på Kolmården, varit på krogen, hängt med hellrin, ridit Merlot för första gången och varit så jävla lycklig. Jävla lycklig!!
(Bilder från Eves blogg)

3e september 2014

2014-09-03 | 07:38:13

Min älskling 

3e september 2014

2014-09-03 | 07:37:16
Halva skolveckan är redan förbi och igår var en sjukt trevlig dag. Var på Kolmården med klassen (som alltid på måndagar & tisdagar) - igår höll vi i guidning och jag höll i en presentation om djurparkens sjöbjörnar, vilket gick bra. 

Efter all guidning drog jag med brudarna till stallet. Merlot fick busa lite i ridhuset och Aragorn fick lite dressyrtrimm. Min foto-fantast Evelina knäppte lite bilder på mig och Aragorn oxå - så himla roligt! Kvällen avslutade vi alla 4 på donken - en väldigt trevlig dag helt enkelt!
Haha - jag passar som giraff va? 

1e september 2014

2014-09-01 | 12:11:25
Hej godingar. Jag har haft vääärldens bästa helg med världens bästa pojkvän. Torsdag em spenderades med att städa, diska och tvätta och när klockan var runt 21.30 bestämde vi oss för att åka till tylösand (hah, planen var att åka fredag morgon) - klockan 2 på natten kom vi fram. - Efter en lång och väldigt mysig roadtrip kom vi fram och slängde oss direkt i sängen. Helgen blev helt jäävla underbar - världens bästa grabb, världens bästa ställe. Vi åt gott, skrattade så vi grät, drack gott, gick strandpromenader, träffa tilda en sväng, gick på bio, gick på stan och bara njöt av varandas sällskap. Så himla skönt att komma iväg - bara över en helg liksom.
 
Igår började vi dagen med hotellfrukost för att sedan dra oss mot norrköping igen. Stannade på ikea och köpte en byrå till lägenheten på vägen hem. Stannade även och käkade lite gott. Kom hem runt 14 och då kom jeppe förbi en sväng innan jag drog mot jursla. Igår kväll hämtade vi nämligen hem den nya hästen - vilket känns så jävla härligt. Så nu är vi ägare till två fina ponny-pojkar och det känns fantastiskt. Stannade i stallet rätt länge, så åt lite tacos med familjen sedan innan jag drog mig tillbaka mot stan. Sov som en gris inatt - borta bra men hemma bäst? Knappt - men fan sant! 
 
Nu ska jag mot city för att sedan åka till stallet - nya ponnyn "merlot" ska få massage och så måste vi se hur han trivs i hagen, släppa honom med nya kompisarna osv. Sjukt roligt!! 

25e augusti 2014

2014-08-25 | 23:28:28
Hej hjärtan. Livet rullar på i non-stopp här och jag älskar det. Helgen spenderades nere på hästtävlingar (god mat, fina hästar, V och mina föräldrar), lördagen var det grabbhäng och hela söndagen försvann i en bakisdimma. Idag var det Kolmården 8.30-14, för att sedan gå på utbildning 14-18.45. Så nu är jag expert på allt som har med ansiktsmålningar och ballongfigurer att göra. Nästan iallafall, ansiktsmålning är fan svårt.. 

Efter det drog jag och V och handlade lite mat och lagade oss en riktig brakmiddag som smakse fantastiskt!

Imorgon är det tisdag, Kolmården hela dagen, ta hand om Aragorn och sen eventuellt åka och träna. Onsdag blir det att åka en sväng till hunddagiset, dra med brudarna från klassen till jobbet för att träna på ansiktsmålning och sen ska jag på veterinär besiktning innan ponnyn ska arbetas. Hur taggad på besiktningen? ASA-ASA!!! Eventuellt lite träning där oxå om det hinns med. 

Torsdag blir det skola och sen träna och packa. På kvällen drar jag och grabben till Tylösand och stannar där till söndag. Så jävla skönt att jag spyr.




21e augusti 2014

2014-08-21 | 18:05:20
ingen bra dag. ingen bra dag alls. längtar redan tills nästa vecka - då ska jag köpa träningskort och så sätter nya jobbet igång. behöver komma igång med träningen. sånt mår jag bra av. nu ska jag tycka synd om mig själv någon timme till. och sen ska jag göra sånt som jag mår bra av; jag ska ta en pw med peppande musik i öronen, ta ett långt vamt bad, skriva bucketlist, kolla mer info om volontärresan som komma skall samt planera hösten lite. Inget gör mig fan gladare än att planera. Planera och strukturera, listor på listor. 

20e augusti 2014

2014-08-20 | 18:28:00
Medan jag satt på hästryggen så ringde telefonen - jag fick jobbet!!! SÅ JÄVLA NICE!!!  Den här hösten kommer bli så jävla grym!! 
 



20e augusti 2014

2014-08-20 | 17:17:03
Hoppla hej! Lever ni? Skolan har dragit igång lite och jag är hyfsat taggad faktiskt. Rutinerna är inte helt inne i kroppen än och det känns. Att sitta stilla 3h i ett och samma rum känns omöjligt. Men man vänjer sig nog! Igår var vi i djurparken och det var såklart hur mysigt som helst - jag tröttnar aldrig på det stället. 

Va på arbetsintervju idag, det gick inte alls bra - vilket var synd då jag verkligen vill ha det jobbet. Det ska nu sörjas tillsammans med världens bästa häst. Tänker spendera alldeles för många timmar i stallet och träna lite dressyr. Då kan man ju faktiskt inte bli annat än glad igen.